söndag 6 maj 2012

Punken lever!

Har haft huvudbry ett tag inför kompisen P's 40 årsfest till vilken man skulle klä ut sig till något som börjar på "P". Både jag och Martin fastnade på ett tidigt stadium för Punken, vilket vi beslutade oss för att köra på.

I tisdags var det 1:a maj och helgdag. Tillbringade en del av dagen på Phoenix Mall och letade utstyrsel till festen. Hittade nitarmband, coola ringar, nätlinne och tatueringar.

Hela lördagen inför festen hade vi en underbart ledig och avslappnad dag. Passade på att läsa och gå på långpromenad i området. Clara hade kompisarna Nancy och Camilla här och Elvira hängde med granntjejen Francesca samt kompisarna Moana och Nayeli.

Framåt fem började vi göra oss festsnygga. Sminkade Martin för att han skulle se lite rå ut och la på ett ordentligt lager på mig själv också när jag ändå hade ångan uppe. Ska det vara så ska det vara rejält. Hade kvar en flaska sockerlag i kylen sedan vår inflyttningsfest. Visade sig vara prima vara för en punkfrilla! Martin som har mörkt hår vågade sig även på röd sprayfärg. Själv var jag för feg eftersom jag inte har lust att vara rosa i håret till nästa helg då vi har Stonehills galafest "Black & Bling".

Runt sju gick vi hem till G & T som båda var jättefina som pirater! Drack bubbelvin på deras uteplats innan vi knallade över gatan till P & U's hus. De hade hyrt in möbler och förvandlat trädgården till bar och festplats. Servitörer gick omkring och bjöd på plockmat samtidigt som vi minglade runt bland 70-talet gäster. Inne i huset hade de DJ, Karaoke och kockar som lagade mat utifrån önskemål.

Vi fick mycket uppmärksamhet och beröm för vår utklädnad. Martin blev Sid Vicious för en kväll och själv fick jag frågan om jag var The Girl with the Dragon Tattoo. Det var aldrig meningen att försöka likna någon, men samtidigt, varför inte? Pratade massor med alla trevliga kompisar och lärde känna en hel del nya på köpet. Passade även på att nöta rejält på dansgolvet och nära artistdrömmen med karaoke. Framåt två promenerade vi den korta vägen hem, mycket nöjda med kvällen!

The Girl with the Dragon Tattoo?
Sid Vicious?
Hmm, undrar om håret ska orka hålla sig uppe hela kvällen
Pirater och punkare i en salig blandning
Sex Pistols wannabe?

3 kommentarer:

  1. så Cooola ni var....
    kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med föregående talare;-) Uj, vad tråkigt vi verkar ha i Sverige i jämförelse... På något sätt verkar det enklare att ha fest i Indien, haha...

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det var längesedan jag var här och kikade men ni har fullt upp ser jag. Riktigt imponerad av punkutstyrslarna!! Skulle knappt ha känt igen er! Ni verkar ha flyttat till ett fint hus. Härligt också när det börjar flyta på med skolan och engelskan för barnen. Det är skönt i hjärtat!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera