måndag 30 april 2012

Golf, Avsked och Brunch

I Fredags åkte jag iväg och spelade golf med kompisarna P och G. Eftersom det är sommar för fullt rullade vi hemifrån redan 06.30 för att hinna spela så mycket som möjligt innan värsta värmen.

Det har kommit lite regn till och från nu, kan nog säga att förmonsunen är här. Luftfuktigheten på Eagleton var hög eftersom det hade regnat hela natten. Fukten samt mängder av småflugor var lite störande inslag under de första hålen. Det är annars väldigt få flugor i Bangalore vilket är rätt anmärkningsvärt med tanke på den mängd sopor som finns lite varstans. Förmodligen tycker t o m flugorna att det är för varmt, men fukten hade de alltså inget emot.

Underbart blommande träd som färgat marken vackert röd
Traskade på i rask takt och var färdigspelade strax efter 12. Hade bra flyt i spelet och kände mig nöjd med mina 108 slag.

På kvällen promenerade vi över till en familj i området vars dotter är klasskompis med Clara. Det var dags för Wine Down hemma hos T mellan 17 och 19. Både jag och barnen träffade såväl nya som gamla bekanta och hade ett par trevliga timmar på den tidiga fredagskvällen. Under tiden vi var där kom världens störtskur, tur att jag tog med paraplyet! När jag och Clara gick hem för att fredagsmysa och invänta Martin åkte Elvira med hem till en av kompisarna för ytterligare umgänge.

Lördagen hade vi delat upp oss i ett kill- och ett tjejgäng. Killarna hade en heldag med golf efterföljd av barrunda. En mycket uppskattad kompis, M, åker hem till Sverige under måndagen så syftet var att göra massa roliga aktiviteter tillsammans som avsked. Martin och M har bland annat haft som tradition att spela basket varje söndag, jag vet att Martin kommer att sakna det!

Vi tjejer ägnade oss åt att handla sängöverkast och kuddöverdrag på Safina Plaza samt leta klänning till Elviras End of year dance. Vi hittade en jättefin klänning på ZARA samt ett par färggranna skor till. Däremellan åt vi god lunch på The Secret Garden.

Elvira funderar på vad hon ska äta för god lunch
Jordgubbssorbet som smakade helt underbart!
Clara roade sig kungligt på ZARA
En lite för stor men ändå klädsam stass
Cooling!
Kvällen tillbringade jag och Clara hemma med spel och mys medan Elvira anslöt till övriga gänget för avskedsmiddagen på Toscano, UB City.

PÅ söndagen åt vi den hittills godaste brunchen vi smakat - den här gången på Hotel Oberoi. Vi var drygt 30 skandinaver som satt ute i trädgården och hade en riktig heldag. Många barn och vuxna gjorde att alla hade väldigt trevligt!

Idag, måndag, har jag spelat golf igen med G och P. Gick hyfsat bra, om än inte lika strålande som i fredags. Men kul hade vi trots allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar