fredag 2 mars 2012

Möbeljakt, Madonna och Zaffron

Eftersom jag är hemma så mycket mera nu och pluggar passar jag på att bunkra upp diverse ärenden under en dag och sedan kör jag järnet.

Det började med att jag hämtade upp två DVD-er som med filmer som lagts över från vår gamla Hi8 videokamera. Ville teste med ett par stycken innan jag lämnar in alla. Så trevligt att kunna titta på filmer från när barnen var små. Särskilt mysigt att se klipp från de miljöer som nu är långt borta rent geografiskt.

På vägen mot stan stannade vi till på Crosswords, en bokhandel nära Sankey tank. Skulle köpa papper till skrivaren. Hamnade mitt i en Bollywood film inspelning. Fick en bild med mobilen, dock inte av någon högre kvalitet.


Tog mig sedan till Russel Market-området till, Adam's Furniture, ett ställe där de hyr ut möbler. Behöver ju en himla massa nu när vi snart flyttar. Det var ett svettigt och dammigt äventyr vill jag lova. I mörka lagerlokaler står möbler av allsköns slag staplade på varandra. Lite skamfilade och mycket smutsiga. Man får liksom försöka se igenom allt detta och tänka sig hur det skulle kunna se ut när de är polerade och målade eller när nytt tyg har satts på stolarna och soffan. Inte så lätt, men lyckades ändå vaska fram två sängar, ett matbord med 6 stolar, en soffa (som vi kanske backar på), sideboard, golvstående speglar mm. Alltid en början. Lite möbler kommer vi förmodligen vilja köpa för att ta med oss när vi flyttar härifrån.

Helt ok stol till matbordet. Ska bara kläs om och fräschas upp.
Hittade förresten skrivarpapper i en hål i väggen-butik på väg mellan möbeluthyrarnas två lagerlokaler. Dessutom till halva priset mot vad det normalt brukar kosta. Inte för att det är särskilt dyrt, men det visar på att det finns områden där shopping är mer lönsam än på andra ställen - typ mallen.

Mellan varven har jag under dagen kontinuerligt varit i kontakt med en eventbyrå för att skaffa mig och kompisarna biljetter till Madonnas konsert i Abu Dhabi. Tro det eller ej, men vi verkar ha lyckats till slut! Jag har aldrig sett denna superkvinna live - nu är det dags! Vi flyger från Bangalore 1 juni och kommer hem den 4:e. Några dagar att fylla med upplevelser av Arabemiraten tillsammans med ett mycket trevligt gäng tjejer! Har inte bokat flyg än, vi blev rekommenderade att vänta till på söndag så att allt är helt bekräftat och klart.

Åkte hem och träffade Elvira några timmar samtidigt som jag gjorde mig i ordning för att gå ut med ett tjejgäng på middag på Zaffron, en trevlig indisk restaurang. Vi hade anslutit oss till en av OWC anordnad middag genom Wine appreciation club. Vinerna var helt ok, särskilt det vita (alla indiska) och maten var lagom kryddstark. Körde vegetariskt rakt igenom. Börjar tröttna på lamm och kyckling plus att de vegetariska rätterna brukar vara riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar