fredag 24 februari 2012

Fototävling med komplikationer


Igår var det sista dagen för inlämning av bilder till OWC fototävling. Även om jag har mängder av fotografier har jag med större kunskap blivit mycket mer kritisk. Ville gärna delta med några bilder men hade svårt att hitta några jag tyckte var bra nog.

Ägnade ändå stor del av tisdagen och onsdagen åt att vaska fram några samt behandla dem med mina nyvunna Photoshop kunskaper. Lämnade in dem för framkallning och fick tillbaka dem sent onsdag kväll. Tyvärr blev färgåtergivningen katastrofalt dålig och bilderna alldeles för mörka. Helt annat än hur de ser ut när jag tittar på dem i datorn. 

Åkte ändå iväg till OWC Coffee morning på Leela Palace for att lämna in och se om jag fick lov att återkomma med bättre bilder efteråt. Det gick de som väl var med på. Hittade genom goda fotovänner en proffsstudio som tog fram nya bilder i rätt färgskala. Blev så glad!

Bhoga Nandishwara Temple, Nandi Hills Bangalore
A boy and his dogs, Varanasi
City Market Mangos, Bangalore
Beautiful Lotus Mahal, Hampi
Republic Day, Delhi
Fortsatte dagen med att åka till Whitefield till den franska charmiga restaurangen Chez Mariannick. Det var dags för månadens lunch med svenskgänget. Vi var runt 25 svenskar, jätteroligt att träffa så många trevliga människor!

Idag fick jag slänga om planerna på att plugga till att i stället sätta mig i bilen och dra den långa vägen till Whitefiield igen för att lämna mina nya bilder. Det var värt bilturen - känns inte roligt att lämna ifrån sig något man inte är nöjd med! Hann faktiskt hem och plugga också så allt föll ut väl till slut.

När tjejerna kom från skolan var det ett snabbt ombyte för att åka iväg och träna fotboll. Själv fortsatte jag till RMV och vinkväll tillsammans med vännerna där.

Nu är vi åter samlade här hemma och har ätit Padmas Butterchicken. Mätta softar vi lite och förbereder oss för morgondagens Food fair på Stonehill.

3 kommentarer:

  1. jättefina foton! Bra gjort Nina.
    kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Tack Camilla! Får väl se hur det går, är säkert hur många bra foton som helst med i tävlingen. Lärorikt!
    Kram
    Nina

    SvaraRadera
  3. Kanonbilder Bell! Kul att se. Kram Bess

    SvaraRadera