måndag 14 november 2011

Guld & Brons!

Jag har spelat golf regelbundet sedan vi flyttade till Indien, mest på skoj och för övnings skull. I lördags var det dags att sättas på prov och spela den första tävlingen - Scandinavian Open Tour Bangalore! För en gångs skull var dessutom både jag och Martin ute på banan.

Hade pusslat ihop det så att Clara skulle på kalas hos en klasskompis och Elvira skulle vara hos kompisarna K och A - allt i Whitefield. Vår chaufför hade hand om hämtning och lämning av dem vilket flöt på alldeles utmärkt.

Martin och jag fick skjuts till Eagleton och rullade iväg tidigt (06.30), medan barnen fortfarande låg och sov. Vi var ett 20-tal deltagare som samlades för uppvärmning. Första gänget gick ut halv nio. Spelet var som vanligt väldigt varierat, som det kan vara när man ligger runt 30 i hcp. Vår boll (B, A och jag) lyckades ändå väldigt bra. Tillsammans skrapade vi ihop en hedrande första plats i gruppspelet, B en första plats och jag själv en tredje plats bland damerna. Inte så illa! Martin hamnade någonstans i mitten av herrarna (förlåt att jag inte har koll på exakt placering).

B, A och jag ute på banan

Det bästa av allt var ändå att vi hade en helt underbar dag ute på natursköna Eagleton. Solen värmde och alla var på gott humör. Samlades på takterassen med något svalkande att dricka plus prisutdelning när alla hade kommit in.
The winning Team!
Körde in mot stan samtidigt som vi synkade med Sriram att påbörja färden från Whitefield med barnen. Mötte dem och flera av de golfande vännerna hemma hos arrangörerna av tävlingen. Slog oss ner på balkongen i solnedgången och bjöds dryck och tilltugg. Väldigt trevligt och avkopplande!

 Dagen avslutades med middag på restaurang Tattv där vi åt oss mer än mätta på indisk vällagad mat. Mycket nöjda med dagen rullade vi hemåt i den svala natten.

Ser mycket fram emot nästa tävling som hålls den 11 december på Clover. Ska bli roligt att testa en ny banan. Kanske borde åka och provspela den någon gång innan dess?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar