tisdag 27 september 2011

Vardagen genom mat, möten och körskolan!

ABB hade konferens i veckan Delhi vilket bidrog till att en stor del av våra hälfter var iväg ett antal dagar. Vi tjejer passade därför på att träffas såväl dag- som kvällstid!

I måndags var jag och G på Eagleton och golfade. Hämtade upp barnen för att åka hem till G och äta tacos. Har inte ätit det sedan vi flyttade hit så det smakade verkligen ljuvligt. Ägnade även en uppslupen stund åt att prova kläder som hon rensat ut ur sin välfyllda garderob. Helt plötsligt är andrahandsmarknaden het eftersom det inte finns så stort klädutbud av intresse här i trakterna. Både jag och F fick med oss några kassar finfina prylar. Blev inspirerad att gå hem och göra en utrensning jag också! Har inte lika mycket fina saker så det får väl gå till bättre behövande i stället.

Banarbetare på Eagleton
På tisdagskvällen var det dags för uppstart av vår nordiska tjejklubb i norra Bangalore som under omröstning fick namnet Nordic Beans (NB). Tanken är att vi ska ha regelbundna träffar med middag en gång i månaden och däremellan en månatlig "happening". Den första middagen var förlagd till Pebble Bay och familjen B. Kunde tyvärr inte vara med och ser nu fram emot vår nästa träff när vi ska besöka en skola i slummen som F och A skänker stor glädje till genom sin undervisning i bild.

På onsdagskvällen bjöd jag tillbaka G hem till mig och barnen. Det blev middag i form av oxfilépasta plus en massa prat och skratt som vanligt! Både jag och barnen tycker det är så roligt att träffa G - hon är en riktig energikick!

I torsdags startade fotoklassen upp för hösten. Mycket inspirerande - skriver mer i ett separat inlägg.

I fredags hade jag laddat upp för att skriva teoriprov på körskolan. Har tänkt följa i Martins fotspår och skaffa mig en two-wheeler. Ja, bara en vespa då förstås. En dryg timmas körning till körskolan och lika lång väntan på plats slutade med att jag fick vända hemåt utan att få visa mina nyvunna indiska trafikkunskaper. Varför? Uppehållstillståndet måste gälla minst 6 mån från nu och vårt ska förnyas vid årsskiftet...
Utanför körskolan - tur att Shortcut hjälpte till att lotsa  en rätt
Vänthallen på körskolan - teoriprov nästa!
Har i veckan även hunnit med att ta hand om händer och fötter på favoritstället Mirrors & Within, lunch tillsammans med föräldrarna i P8 (Claras klass), ytterligare en lunch i syfte att planera ett föräldramöte för Elviras klass och ett par vändor till Mantri Mall för att skaffa presenter till Elvira som snart fyller år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar