torsdag 8 september 2011

Vad är meningen med golf egentligen?



Igår åkte jag med via Martins jobb och for sedan vidare till Eagleton för golf tillsammans med G och P. Var tidigt på plats och hann för ovanlighetens skull värma upp med en hink bollar och lite närspelsträning. Kände mig på mycket gott humör och oerhört laddad när vi sammanstrålade. En skön bris och lätt molnighet = prima golfväder!

För er som inte har förstått er på tjusningen med golf kan man tänka så här. Du kommer ut i friska luften och rör på dig i 4-5 timmar tillsammans med goda vänner, maken, hunden eller vad du nu har som sällskap. Infoga gärna små pauser som härliga delmål och belöning längs vägen. Sedan gäller det bara att ta sig till delmålen med så få slag som möjligt.

Vi har numera alltid med oss kaffe och mackor att pausa med efter hål 6. Ytterligare 9 hål senare mumsar vi ostomelett, färsk limesoda och kaffe samtidigt som vi snackar igenom spelet. Tre hål därefter åker vi svettiga, sandiga och golfsolbrända den långa bilturen hem. 

Så här i efterhand funderar jag ändå på hur jag kan längta till nästa golfrunda som är redan i morgon? Igår lyckades jag hamna i nästan vartenda hinder på banan. Jag jagade bollar bland buskar och träd, bakom sten och vid vattenhinder för att inte tala om alla bunkrar jag besökte. Rätt uselt spel helt enkelt, men mitt i allt, så avkopplande och trevligt - särskilt snicksnacket med G och P =) 

Ja, golf är en rätt trevlig sysselsättning och ja, jag längtar till i morgon!!

1 kommentar:

  1. Precis rätt peppning för mig nu när jag snart ska iväg och träna på ranchen. Jag kämpar vidare med att försöka träffa bollen...
    Men det är så det verkar vara med golf och jag ser alltid fram emot att träffa kompisarna.
    /Åsa

    SvaraRadera