söndag 5 juni 2011

Inter-School Swimgala

Efter en mycket lyckad fredag förmiddag med golfträning åkte jag vidare till Stonehill för att spana in när tjejerna hade simtävling mot två andra skolor i stan - Canadian International School och Bangalore International School.

Idag var det för ovanlighetens skull mulet med lätt bris och drygt 25° svalt - riktigt behagligt att sitta som åskådare. Normalt brukar jag alltid söka mig till skuggan samt ha förberett med någon form av solskydd. Eftersom det var molnigt satt jag och kompisarna på första parkett under bar himmel. Framåt eftermiddagen kände jag hur det sved på armarna - mycket riktigt - har fått världens fulaste solbränna exakt efter de kläder jag hade på mig!! Får se om jag hinner fixa till det innan hemfärd ;) Det här med att sola är annars det minsta vi sysslar med. Det är normalt alldeles för varmt i solen.

För barnens del blev det intensivt med tävlingar som avlöste varandra. Elvira och Clara deltog i frisim och bröstsim på olika distanser. De kämpade väl och gjorde fint ifrån sig. Elvira vann sitt heat i frisim och kom tvåa totalt. I bröstsim hamnade hon något pinnhål ner. Clara kom trea i sitt frisims heat, osäker på var hon hamnade totalt. Huvudsaken att de hade kul, vilket vi tacksamt konstaterade när det frisimmades i halva bröstsimsloppet utan diskvalificering!

När vi kom hem tittade Sriram på mitt rödbrända skinn och undrade vad som hade hänt. Beskrev hur vi blekansikten fungerar med hud som rodnar och hår som bleks. Hans hår är alltid lika kolsvart medan vi bara blir blondare och blondare. Vi kom även fram till att han inte behöver solskydd då huden inte blir solbränd. Han insåg glatt att det är väldigt praktiskt att vara mörkhyad här :)
Elvira forsar fram och hämtar just lite luft
Clara är lite frusen i väntan på nästa lopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar