onsdag 4 maj 2011

Ett axplock av Indien i väntan på lunch

Anlände en halvtimma före utsatt tid för lunch tillsammans med föräldrarna i Elviras klass. Vi skulle äta på en fransk restaurang i Whitefield, Chez Mariannick, samtidigt som vi skulle planera terminsavslutningen.

I väntan på de andra passade jag på att ta en promenad längs huvudgatan i närheten av restaurangen. 

Det har väl inte undgått någon att Indien fullkomligt sjuder av liv och rörelse! Många är de små företag som dyker upp ur ett hål i väggen och man förundras över hur just de får sin lilla verksamhet att fungera. 

Jag var väldigt glad över att jag hade kameran i handväskan och kunde fotografera ett axplock av det jag såg utmed min lilla promenad.

Krukförsäljning "vägg i vägg" med en brädgråd
En charmig cykel bredvid begagnade möbler och en öde tomt
En plantskola dök upp som en vacker och frodig kontrast
En liten verkstad av något slag
Ett traktorlass på väg ut i den livliga trafiken
Ett litet snickeri
En liten varutransport
Infarten till restaurangen vi skulle äta på - inte helt lätt att hitta... 
Oerhört charmig och personlig restaurang med underbar Crème brûlée!



4 kommentarer:

  1. Oj vilka härliga bilder. Lantligt och färgstarkt, lite vardagskommers. Hoppas maten smakade bra!
    /Tobbe

    SvaraRadera
  2. Indien känns så härligt exotiskt! Kul att du delar med dig av bilder och intryck på bloggen :-)

    SvaraRadera
  3. Hej, är på väg till Indien, min man är redan där, vi, fru och barn kommer om ca två månader. Vi har funderat på olika skolalternativ, och tror att skolan dina barn går på blir bra. Har du lust att dela med dig av era erfarenheter, tar jag tacksamt emot det!
    Du når mig på: fru.svensson@gmail.com
    Tack på förhand/Helen

    SvaraRadera
  4. Tobbe - Maten var fantastisk! Dit ska vi åka när ni kommer ;)

    Åsa - Ja, bloggen är ett trevligt och roligt sätt att dela med sig av intryck, bilder och tankar :))

    Helen - Jag mailar dig!

    SvaraRadera