måndag 23 maj 2011

Birdie - Middag - Brunch - Första avskedet

I fredags gjorde jag golflektion 5 och 6 på Bangalore Golfklubb. Vädret var perfekt med lätt soldis och skön bris, temperatur drygt 30° C. Har på grund av ryggproblem varken tränat eller haft lektioner på en vecka och kände mig därför extra laddad.

Golfcoach Vishaal mötte upp ca 30 minuter försenad - tidsoptimism och tung trafik var orsaken. Lektionen blev trots allt väldigt bra. Det är så himla mycket roligare att spela än att stå och träna/nöta samma typ av slag i timmar. Eller som Vishaal sa - "nu puttar du bättre än jag för att träna puttar är det absolut värsta jag vet". Jag är benägen att hålla med, att träna puttar genom att hålla fast en handduk med armbågarna i syfte att hålla armarna rätt är riktigt trist efter ett tag. Dessutom tar ryggen stryk av att stå framåtböjd som en ostkrok under en timmas tid. Men det ger ju en bättre känsla och jag som har puttat som en kratta märker stor skillnad!

Blev väldigt peppad under träningsrundan och särskilt när jag bara var några cm från hole in one. Blev en birdie, vilket jag förstås var nöjd med! Är nu sugen på att jobba på en sänkning av mitt handicap - har sedan åratal 36,0 vilket är föga skoj. Ska bli ändring på det!

Fredagskvällen hade jag, Martin och Clara myskväll med film och snask medan Elvira sov över hos en klasskompis.

På lördagsförmiddagen skjutsade Martin mig till golfbanan för att träna. Vishaal var som vanligt på golfklubben och höll lektioner och gav mig lite tips och råd i förbifarten.

Under eftermiddagen kom våra svenska vänner (familjen E) på besök. Barnen badade i poolen, männen spelade tennis och jag och A hade massor av tid att prata och ha trevligt. Vår maid Padma jobbade extra idag, vilket hon glatt tackade ja till eftersom ett penningtillskott alltid är välkommet. Eftermiddagen gick över i kväll och så småningom blev det middag. Alla åt med god aptit då de var tämligen utsvultna när den väl serverades. Dröjsmålet berodde inte på Padma utan på att jag skulle "fixa det sista". Jag har aldrig varit någon stor vän av matlagning och än värre är det nu när jag knappt hittar i mitt eget kök ;)

Vid lunchtid på söndagen åkte vi iväg till Hotel Lalit Ashok för Brunch. Vi hade sällskap av en familj från Australien, vår svenska kompis G samt en tysk herre på affärsresa. Det är inte stans bästa brunchställe men har en stor fördel genom att barnen kan nyttja poolen och att det finns stora gräsområden för lek och bus. Maten visade sig vara helt okej, och vi blev alla mer än mätta. Att det serveras obegränsat med mousserande vin gjorde inte saken sämre!

Som avslutning på söndagen var vi bjudna till våra brittiska vänner som bor på samma område som vi. Anledningen till bjudningen var tyvärr inte den roligaste. Det var en avskedsfest då de flyttar till Seattle i början av augusti. Känns riktigt tråkigt eftersom vi trivs väldigt bra med dem. Kunde inte hindra en liten tår då vi kramades adjö. Det här är vårt första avsked som förstås kommer följas av många fler. Lika roligt som det är att lära känna nya vänner - lika jobbigt är det att ta farväl :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar