torsdag 21 april 2011

Svettig dag!

Stapplade som vanligt upp runt kl 6, trött som bara den. Det är lustigt men jag kommer alltid igång på kvällarna med att jobba med bloggen och annat skoj. Beror förmodligen på att det är svalt och skönt. Blir förstås lite seg av att "bara" sova i snitt knappt 7 timmar. Vet att många klarar sig på det genom livet, men jag är nog mer av en sjusovare egentligen.

Det är väldigt mysigt att ha en stund tillsammans hela familjen på morgonen med frukost och småprat. På vardagarna är det faktiskt den enda stunden då alla är samlade samtidigt. Clara är oftast uppe först och dukar fram, sedan manar hon på oss andra för hon vill väldigt gärna att vi äter gemensamt.

När familjen hade åkt iväg knatade jag till gymmet för att köpa nytt månadskort - 500 rupies (ca 75 kr). Ska försöka använda det flitigare - förra månade blev kortet bara nyttjat vid två ynka tillfällen.

Gymutrustningen håller hyfsat hög standard vilket förstås möjliggörs av att vi betalar en liten avgift. Tyvärr finns det inte någon AC, vilket är märkligt när temperaturen är hög större delen av året. Funderar på om jag svettas för att jag tränar eller om det är för att det är varmt och lätt fuktigt i lokalen? Nå väl, känns som man får sig en rejäl genomkörare i alla fall!

Frukost nummer två smakar fantastiskt efter träningen! Mmm en stor god kopp kaffe, färsk frukt (papaya, melon och ananas) och en rostad macka!

Fräsch och ombytt åkte jag till träningspass nummer två. Det var dags att prova det nyinvigda området för golfträning. Stor fördel att området ligger i Yelahanka som är den del av Bangalore där vi bor. Tar bara 15-20 min att köra dit. Som vanligt är avståndet kort, men de dåliga vägarna gör att det tar tid.

Kom dit kl 11.30 och höll på i två timmar. Insåg snart varför jag var helt ensam med att stå och nöta golfslag - solen stod nästan rakt ovanför huvudet och det fanns inte ett moln i sikte. Har numera alltid vätskeersättningstabletter i väskan vilka kom väl till pass. Tjurig som en oxe jobbade jag igenom varenda golfklubba i mitt relativt nya golfset, en och annan grästuva flög iväg i farten. Svettigt värre vill jag lova!

Efter en tur till ram-mannen, som ska fixa till några indiska tavlor att pryda våra kala väggar med, var det dags att slänga sig i duschen - igen. Clara konstaterade att det känns konstigt på ryggen efter en dag i skolan - läs svettigt och klibbigt! Av den anledningen brukar tjejerna svalka av sig när de kommer hem. Idag gick de och tog ett skönt dopp i poolen tillsammans med en kompis!

 Ja, sådant är livet i Bangalore för tillfället, lite klibbigt och värme runt 35 °. Men längtar vi efter kyla? Näe, inte ett dugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar