söndag 13 mars 2011

Flytten till det nya landet långt, långt borta

Äntligen dags att åka!

Tidigt lördag morgon den 29 januari väcktes vi av våra alarmklockor - vem vågar lita på en? Kl 05.00 stod Taxibussen utanför och vi lastade in våra åtta fullproppade väskor och en lätt frukost.

Skönt med lite vila på vägen - och att vara framme vid Arlanda med god tidsmarginal. Hade god tid på oss efter incheck och mumsade i oss ännu en frukost och gott kaffe.

Första etappen på dryga två timmar gick till Frankfurt. Enkel match. Väl där var det dags för lunch för vissa av oss. Clara mumsade spagetti m köttfärssås, en favorit.

Vi landade i Bangalore tidig morgon till söndagen den 30 januari. En sval bris och ett hektiskt nattliv mötte oss. Bilåkandet och tutandet tar aldrig någon vila, även om det är mycket lugnare på natten. Vår chaufför, Sriram "Shortcut", mötte upp med varsin bukett rosor till oss tjejer. Rart!

Konstig känsla det här med att flytta till ett annat land. Semestrar har vi ju alla åkt iväg på, men detta är ju faktiskt en flytt! Förstår nog inte vidden av det ännu...

4 kommentarer:

  1. Toppen med en blogg Nina! Jag kommer att följa er! Jag skrev ju när jag var i London och det är inte minst mycket terapeutiskt. Går det åt fanders med något har man stoff till en kul text liksom. Inte för att det kommer att vara något som går dåligt för er. Men lite utmanande kan det ju vara att flytta: kram till er alla! Frida

    SvaraRadera
  2. Tack Frida! Ja, det är verkligen ett bra sätt att dokumentera och bearbeta samt dela med sig till nära och kära.

    SvaraRadera
  3. Å, vad kul att läsa och kolla in bilder. Jag har ju stått lite snett bakom Lasse ibland när han kollar på Facebook, men jag har inte lyckats övervinna mig själv och gå med. Så nu njuter jag av bloggen:-)

    SvaraRadera